Beethoven i la revolució política a Europa. Per José Enrique Ruiz Domènech, Professor de la UAB.

Amigues i amics de l’Aula Universitària:

Hem arribat al final d’aquest insòlit curs 2019-2020!

El començàrem el mes d’octubre passat, com sempre, plens de bons propòsits i amb ganes d’aprendre.

Celebràrem el 16 de gener el nostre desè aniversari.

Quin bon sabor ens deixà el «Mengem-nos l’Art» amb la mostra de quadres, amb la xerrada-col·loqui, i amb les delicioses «delicatessen» de la Miracle Serra!

Anàvem seguint l’encantadora i instructiva rutina de cada dijous.

Fins que arribà la intempestiva arribada del virus!

Pel camí s’han quedat algunes il·lusions: l’anunciada sortida cultural a Vic, per exemple.

I, sobretot, l’enrenou de no poder veure’ns ni instruir-nos junts de tan exquisit professorat.

Tanmateix, hem pogut complir bona part del programa!

Tothom s’ha hagut d’adaptar a les noves circumstàncies.

També l’Aula Universitària, els nostres mestres i cadascú de nosaltres.

No és el mateix anar a l’Auditori i escoltar, veure, interactuar amb els professors/es i els companys/es, que haver de seguir la lliçó a través de l’ordinador.

Ho hem fet, però, i molts de vosaltres heu manifestat la satisfacció pels resultats aconseguits.

Arribem al final del trimestre i del curs!

El catedràtic de Història de la Universitat Autònoma de Barcelona, José Enrique Ruiz Domènech, hauria vingut gustosament a tancar-ho amb una de les seves lliçons magistrals.

Li havíem demanat els il·lustrés sobre Beethoven i la seva música -estem celebrant el 250 aniversari del seu naixement- en el context històric cultural europeu d’aquell temps.

Fa ben poc va desenvolupar el mateix tema al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

Ens ha facilitat el link per tal de poder seguir-ho.

És interessant, malgrat no ser el mateix que sentir en viu i en directe al Professor.

Dijous, dia 18 de juny, la darrera conferència del curs!

Beethoven i la revolució política a Europa.

Per José Enrique Ruiz Domènech, Professor de la UAB.

Acabada la sessió, hauríem brindat amb una mica de cava i ens hauríem acomiadat desitjant-nos un molt bon estiu!

BONES VACANCES!