Intel·ligència emocional, concepte i característiques

Intel·ligència emocional, concepte i característiques. Dj 31 de maig del 2012. Sr. Carme Solé.

Intel·ligència i emocions semblaven conceptes contradictoris. Goleman els va unir per  sempre en una obra excepcional: La intel·ligència emocional. Ara forma part del nostre llenguatge habitual i ens és útil per assenyalar-ho com a valor o com a carència de nosaltres mateixos o d’alguna persona, sobre tot, si es tracta d’una personalitat pública. De què parlem quan parlem d’intel·ligència emocional? Com es detecta? Com s’educa?

La professora Carme Solé ens va explicar i raonar la complexitat de la Intel·ligència emocional, i per què no ens expliquem perquè hi ha algunes persones que els va millor en la vida que a altres. El tenir un coeficient intel · lectual alt no ho és tot, es pot tenir alt i en la vida privada no anar-te bé i una altra persona amb un inferior triomfar. No és el tot el tenir molt coeficient intel · lectual, sinó que és molt important que la persona sigui un
bon comunicador.

La intel · ligència s’ha de cultivar i es poden educar les emocions i els sentiments, hi ha emocions primàries i secundàries, i s’ha de tenir suficient grau d’autoestima.

És molt important conèixer-te bé a tu mateix, i que les emocions enriqueixen a les
persones. Tots tenim coses bones i dolentes, però és molt important el ser flexible amb nosaltres mateixos. Es molt important saber donar i saber rebre, és molt important tenir empatia i saber-se posar-se en la pell de l’altre. Reconèixer els teus propis sentiments i tenir la capacitat d’expressar-los i també ser capaç de controlar-los. Tenir motivació per fer les coses, satisfer les nostres necessitats, i tenir valors alternatius. Ser capaç de superar les dificultats i les frustracions, les emocions es pots educar i controlar.

Conclusió: és molt important per a nosaltres com a persones buscar una nova filosofia de vida.