Periodisme de conflictes. Narrar el dolor. Per Plàcid García-Planas.

Amigues i amics de l’Aula Universitària:

“Les epidèmies, com les guerres, sempre ens agafen desprevinguts”.

Això deia el Nobel de Literatura, Albert Camus, a la seva novel·la La Peste, de rabiosa actualitat:

I, continuava, tant les epidèmies com les guerres, quan ens informem per primer cop d’elles, ens semblen quelcom tan estúpid, que no en donem cap valor a la notícia.

NI més ni menys!

Dijous vinent, el Professor i periodista García-Planas ens hauria parlat d’algunes de les conseqüències d’una de les dues “estupideses” esmentades: els conflictes bèl·lics.

No n’hi ha prou en plasmar els desastres de tota mena -cases destruïdes, economia destrossada, l’ecosistema aniquilat- calia internar-se en les facetes més humanes de la catàstrofe: l’èxode de multituds, les malalties, la inseguretat, la por, el dolor.

I tot tractat amb el respecte i la honestedat  d’un exquisit professional de la informació.

El dia 30, a les 18 hores, a l’Auditori de La Mallola,

hauríem d’haver escoltat

Periodisme de conflictes. Narrar el dolor.

Per Plàcid García-Planas.

Esperarem temps millors!

I tant que vindran!

Tornarem a saludar-nos

i a descobrir, un altre cop, la formidable satisfacció d’aprendre junts!

………………………………

La Junta està tractant amb tots els professors que haurien intervingut a l’Aula durant aquest darrer trimestre.

Els hem demanat un vídeo sobre el tema de la seva conferència.

Com si estiguessin fent-la davant nostre!

No sabem si tots voldran o podran fer-ho.

Si ens faciliten aquest mitjà, us l’enviarem el dijous corresponent, per tal que, qui vulgui, la pugui seguir des de casa.

Una abraçada afectuosa per a totes i tots, amics!